7th heaven




Hej alla glada, jag hade ingen chans att hinna blogga under gårdagen eftersom att jag medverkade i en
Björn Axén hårvisning för Wella och var på kulturenshus från 09.00-21.30( 12 och 1/2 timme!!:o) Kvällen innan igår (måndag alltså) valdes 16 modeller ut på hårsalong Lyx till gårdages visning. En av dom lyckliga var jag :))!! Gårdagen började med att vi samlades utanför lilla salen i kulturenshus klockan 09.00, jag var riktigt trött ska jag meddela mendet tog sig med tiden! Först blev vi indelade i olika "stilgrupper" ; Klassisk, Modern, 50-tal och Bal. Jag var i grupp Klassisk. Under dagen provades klänningar, skor, hår förbereddes och sattes upp, make up las och en provomgång på podiet hann vi också med! Vi satt i en av logerna i kulturenshus, och där blev vi bortskämda med, té, kaffe, frukt, mackor, godis, dricka och nötter...muhuuums! Till lunch serverades Kalopps så det stod härliga till, till det fanns ett jättegott bröd som jag åt. Klackarna vi skulle bära upp klänningarna med var inte att leka med må jag säga, guuud alltså!! Helt plötsligt har jag lite medlidande för dom som "fjesar" på topmodel, jag förstår verkligen hur det känns, det är i princip omöjligt att inte knäa i ett par 13 cm stillettos, hojjaligen. Första vändan jag gick fick jag feedback om att korsa fötterna när jag går då blir det mer casual "annars ser du ut som en anka som går ankgång"..börjar bra..Nej men efter ett tag tog det sig, och klänningarna vi skulle bära var fotlånga så de täckte de krökta benen som tur var! Här ovan ser ni lite bilder sen gårdagen försökte även få med min Make up men det fastnade bättre i ansiktet än på bild..hope you enyoj! xoxo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0